#SkodaTIMEcamp

14.01.2018

Vilken weekend! Jag skall berätta mer.

Jag kallar det för Skoda galan, det beskriver bättre vilken typ av tillställning det handlar om, men internt heter det Skoda Timecamp. 

I torsdags tog vi flyget ner till Arlanda och vidare till Västerås. Saamir, Thor och jag, för mina kompanjoner var det första Skoda timecampen. Helt ärligt, lite orolig är man alltid att det blir som 2013 på Clarion Arlanda (ni som var med vet vad jag menar) det bara hänger med. 

Steam hotel är ett helt otroligt! Detta är mitt andra besök på ett av Sveriges coolaste hotell, inredningen är 1920 tals inspirerad, från början är detta ett ångkraftverk och mycket av de gamla detaljerna är kvar. Personalen är klädd i 20tals kläder, alla detaljer är helt rätt!

#Timecamp18 handlar inte bara om fest. Agendan är alltid full och varje år fokar vi på lite olika saker. I år handlade det mycket om "mindset", organisation och MOD!

Efter 3-4 bra workshop's avslutade vi med information om kommande kampanjer och kommande modeller. Jag förstår att ni är nyfikna, men om jag berättar om detta måste jag sedan låsa in er i en bunker till 2020.... 

Eftermiddagen avslutas med en grym gästföreläsare, Johannes Hansen (www.johanneshansen.com) Kort kan man beskriva honom som en mental PT.

Det bästa med Timecamp är ändå mötet med alla kollegor från Sveriges alla kanter och hörn! Ingen nämnd, ingen glömd.

Vi avslutade dagen och påbörjade kvällen vid eldstaden. Med bra sällskap, mysig miljö och en iskall pilsner så kan man säga att man är ganska nära 100% i välbefinnande.

Ombyte, fotografering och iväg till gala hallen. Skoda hade här skapat ett Norrlandsbord. Kiruna, Kalix, Skellefteå, Umeå osv vid samma bord. Mycket trevligt!

Kvällens artist behöver inte någon närmare presentation; Maxida Märak (www.maxida.se) Grymt bra!

Kvällen avslutas med den årliga prisutdelningen! Alla vill alltid vinna och vi som säljer och jobbar med Skoda i Sverige har verkligen vunnit 2017, totalt levererades det 17400st nya Skoda bilar. Det är all time high! Men på en sån här tillställning skall de som gjort det där absolut extra firas lite extra. Exempelvis årets återförsäljare, årets finansiering, årets servicerådgivare, årets försäljningschef men framförallt årets säljare!

2017 års säljare är Johan Larsson från Köping! Grattis Johan! Vi lärde känna varandra 2012 på Skoda Spirit (Skodas säljutbildning), då vi båda var nya på Skoda, det var din tur nu. Fantastiskt roligt!

Johan till höger, tillsammans med vår härliga Peder!
Johan till höger, tillsammans med vår härliga Peder!

Fredag morgon tog jag flyget hem till världsmetropolen Kiruna, för vidare färd mot Sveriges vackraste plats Ravttasjavri, tillsammans med mina vänner (Älgko med 2 kalvar) hämtade jag lite tystnad och friskluft.

Vilken weekend!


Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång