Gå på känsla, besluta på fakta.

17.01.2018

Precis. Gå på känsla, besluta på fakta. Det kan betyda ganska mycket. Det kan betyda att man vill köpa ny bil, men inte riktigt kan bestämma sig för att man vet för lite om de olika fabrikaten. Det kan betyda att man har bestämt sig för en bil men inte kan bestämma sig för vilken motor eller utrustning man skall välja eftersom man känner sig osäker på drivmedel. Det kan betyda massor med saker. Det får bli fritt för tolkning.

Det jag rekommenderar dig när du skall köpa bil, är precis: Gå på känsla, besluta på fakta! Provkör bilar för att få känslan, läs på om ägandekostnad, andrahandsvärden, service/rep kostnad för att kunna besluta på fakta.

Skoda har känslan, jag menar våra ambassadörer (Skoda ägarna) gillar känslan, det vet vi för att 7 av 10 Skoda ägare köper en Skoda igen, fantastiskt! Skoda kan även stoltserar med bra fakta, jag menar tar vi exempelvis tjänstebils favoriten Superb som har överlägset bäst TCO i klassen! TCO betyder Total Cost of Ownership, där den kalkylen berör ex andrahandsvärde, service/rep kostnad, försäkring osv.  Man kan alltså känna att man tar beslutet på bra fakta.

Nog om det. Jag vill nu verkligen påminna er alla där ute som börjat snegla på ny bil, vänta inte med det! Jag vet det är en stor affär som man vill stöta och blöta. Varför jag vill börja påminna er redan nu är pga kommande lagstiftning om skattemodellen för nya bilar som kommer att gälla bilar registrerade 1/7-18 och framåt. I folkmun "BONUS/MALUS"

Det kan kommer att innebära en ganska stor skattehöjning under 3års tid på din nya bil, speciellt på de större bilarna. Kom gärna förbi mig på Skoda Showroom så kan vi prata mer om det. Men som sagt, vänta inte för länge om du har börjat fundera på nytt.

Nu tar vi lite roligare uppdateringar från Industrivägen 9.

Imorgon (torsdag 18/1) öppnar vi en ny bilhall, där vi kommer att sälja begagnade bilar. Vår nya bilhall heter "DRIVE". Vi har superfina nästan nya bilar som verkligen måste ses och provköras, i vår nya bilhall har vi bilmodeller från olika fabrikat, alltså inte bara Skoda. Kom förbi imorgon! Bilhallen finner du i RMK bilvårds gamla lokaler!

24/1 kl 18:00 har vi SUV kväll på Bilcity. Vi kommer bl.a att visa Kodiaq och Karoq, men även lite SUVar från vårt syskonmärke Volkswagen. Alla som kör en Skoda eller Vw idag är välkommen. Kiruna Kickers står för underhållningen och vi bjuder självklart på kylda drycker och tilltugg. 

Avslutningsvis kan jag avslöja att jag precis nu har påbörjat "lång test" av Skoda Karoq, jag kommer självklart att publicera mina tankar och känslor om den när jag är färdig! Det bästa är självklart om ni vill komma in och göra er egen bedömning och  provköra Karoq.

Trevlig kväll!

/Anders

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång