What's new no. 500!

10.12.2017

Hejsan!

Vi närmar oss slutet på sagan 2017, vilket otroligt år det har vart! Kort sammanfattning: januari, februari, mars bjöd på en härlig vinter och mycket bra försäljning, med 30 nya Skoda ambassadörer. April, maj, juni, denna period är kanske Kirunas bästa under hela året. Pimpelfiske, skoterkörning och riktigt vackert väder. Denna period fick jag äran att träffa 20 härliga nya Skoda kunder. Juli, augusti, september, ja Vem gillar inte semester och höstkvällar? Ni var 27 som kom och ville göra en Skoda affär med mig. TACK! Oktober, november och en bit in i december. Ja vad säger man, Helt fantastiskt! Vi har lagt DSG lådan i sportläge och trampar nu gasen i botten! Detta kan bli ett rekordår!

No. 500, det betyder flera saker i år. Bilcity har bl.a nu sålt 500bilar i år, totalt sammantaget; Skoda, Vw, Vw transportbilar och begagnade bilar! Men i år är också året då jag levererar min femhundrade nya Skoda, sedan 2/1-2012! Ett STORT TACK till alla våra kunder!

När man jobbar med det jag gör så analyserar man en hel del, när det går sämre så funderar man mycket på det. När det går för fullt är man bara lycklig och tänker inte på så mycket annat. Men ibland är det ändå bra att stanna upp och fundera på vad det är man gör själv, när försäljningen är toppad. Efter 5-6 år har jag inte hittat något konkret, men jag gissar på att det är en mix av olika saker. Utstrålning, glädje, rätt produkter och säkert flera andra saker också.

Nog om det. När jag började sälja Skoda på Bilcity, i början 2012 var det så hade jag ett relativt föråldrat modellprogram, inte dåligt men lite gammalt. Jag hade bl.a bara 2 modeller med högsta betyg av Euro N´cap, det innebär inte att de övriga modellerna är osäkra. Idag har vi ingen modell med mindre än 5 stjärnor hos Euro N'cap, 5 är alltså högsta betyget. Så här bedöms bilarnas säkerhet: Vuxen förare/passagerare, barn passagerare, fotgängare och förarstödsystem. Här gäller det att klara en viss nivå för att få betyget 5 stjärnor. När det börjar bli dags för dig att köpa en ny bil, ta reda på hur säker din tilltänkta bil är. "Säkerheten först!" 

Här hittar du mer info: Euro N'cap

Se videon här nedan, så går ett test till:

I Sverige har vi en "Nollvision" angående dödsfall i trafiken. Förra året var det tyvärr hela 263 personer som inte klarade sig ute på våra vägar. Här måste ALLA ge ALLT för att vi skall lyckas!

Jag hoppas ni har en riktigt mysig andra advent, passa på att vila för imorgon är det "game day" igen. Då vill vi alla gå ut och vinna matchen 2017!

Fortsatt trevlig helg!

/Anders

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång